.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کاهش حوادث رانندگی در مازندران

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران گفت:در سال 87 و تا 14 فروردین سال 88 برای سومین سال متوالی کاهش حوادث و تلفات جاده ای در مازندران را شاهد بوده ایم.

به گزارش شمال نیوز به نقل از برنا ، رمضانعلی سوادکوهی با بیان اینکه از 25 اسفند 87 تا 14 فروردین 88 تعداد یک هزار و 11 تخلف سرعت غیر مجاز اعمال قانون شده افزود:در991 تخلف سبقت غیر مجاز ، 563 تخلف انحراف و تجاوز به چپ ، 271 نقص فنی ،11 هزار و 988 تخلف عدم استفاده از کمربند ایمنی ، 4 هزار و 69 تخلف استفاده از تلفن همراه حین رانندگی ، 572 تخلف حرکات نمایشی و22 هزار و 101 تخلف متفرقه اعمال قانون شده که مجموع آنها 41 هزار و 742 تخلف بوده که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 58 هزار و 760 مورد بوده کاهش را نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه در این مدت 895 خودرو توقیف شده خاطر نشان کرد:تعداد خودروهای توقیف شده در همین مدت در سال قبل یک هزار و 3 دستگاه بوده است.
سوادکوهی در مورد تخلف موتور سیکلت سواران اظهار داشت:یک هزار و 971 تخلف عدم استفاده از کلاه ایمنی ،211 تخلف نداشتن بیمه نامه و 578 تخلف متفاوت دیگر از سوی موتور سواران انجام شده که مجموع آنها دو هزار و 789 مورد بوده که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که سه هزار و 2 مورد بوده کاهش را نشان میدهد.
وی تعداد موتور سیکلت های توقیف شده در این مدت را 941 دستگاه اعلام و خاطر نشان کرد:تعداد موتور سیکلت های توقیف شده در همین مدت در سال 87 یک هزار و 869 دستگاه بوده است.
سوادکوهی تعداد خودروهای توقیف شده به علت انجام حرکات مخاطره آمیز در شهرها را 69 دستگاه اعلام کرده و اظهار داشت:92 گواهینامه رانندگی در همین مدت ضبط شده است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران تخلفات شرکت ها و موسسات بار و مسافر را 9 مورد اعلام و تصریح کرد:تعداد جرحی از 25 اسفند 87 تا 14 فروردین 88 تعداد 100 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 160 نفر بوده کاهش 38 درصدی را داشته است.
سوادکوهی با بیان اینکه تعداد مجروحین در همین مدت 123 مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 36 درصد کاهش را نشان می دهد افزود:تعداد فوتی ها 7 مورد با کاهش 50 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ، تعداد مقتول ها 8 مورد که در مدت مشابه سال قبل 56 درصد کاهش و تعداد خسارتی ها 895 مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 4 درصد کاهش را نشان می دهند.
وی با اشاره به اینکه در این مدت 85 گواهینامه پانچ شده است خاطر نشان کرد:امسال برای اولین بار طرح نوروزی 88 بر مبنای دستور العمل چراغ راهنما در استان مازندران اجرا شده است.
سوادکوهی بکار گیری روزانه بیش از 462 نفر عامل پیاده در نقاط حساس ، حادثه خیز و پرترافیک و بکار گیری 143 گشت خودرویی و موتوری جهت روان سازی ترافیک و رسیدگی سریع به تصادفات و برخورد با تخلفات را از دیگر اقدامات پلیس راهور مازندران اعلام و اظهار داشت:اعزام 14 تیم گشت نامحسوس ، چاپ و توزیع بروشورها و کتابچه های ویژه با عنوان اقتدار و احترام و انضباط ، اجرای برنامه های مختلف رسانه ای جهت راهنمایی مردم و مسافران و همچنین برگزاری کلاس های توجیهی و آموزشی برای کلیه نیروهای بکار گیری شده قبل از اجرای طرح از دیگر اقدامات بوده است.
وی همچنین با اشاره به برنامه های پلیس راهور مازندران برای سال جاری تصریح کرد:انتخاب طرح ارتقاء نظم و انضباط ترافیکی به عنوان یک چشم انداز جهت برقراری نظم و انضباط و اصلاح امور ترافیکی و کاهش حوادث و تلفات رانندگی اولویت برنامه های این نیرو است.
سوادکوهی با بیان اینکه با بکار گیری و کمک از 370 هزار دانش آموز مازندرانی به عنوان پلیس یاران جوان فرهنگ سازی بسیار خوبی در زمینه اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی انجام شده خاطر نشان کرد:این پلیس یاران جوان با 9 مورد تخلف راهنمایی و رانندگی و جلوگیری از آنها آشنا شده اند.
رییس پلیس راهور مازندران با اشاره به اینکه با فرهنگ سازی و همکاری مردم و مسئولان می توان آمار حوادث مختلف رانندگی را کاهش داد اظهار داشت:شماره گذاری موتور سیکلت ها از برنامه های ویژه پلیس راهور مازندران در سال جاری است که با این کار هم موتور سیکلت ها ساماندهی شده و هم اینکه بسیاری از ناهنجاری های جامعه کاهش پیدا می کند.
سوادکوهی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بیش از 24 درصد تلفات انسانی از سوی موتور سواران انجام می شود تصریح کرد:آسیب پذیرترین قشر جامعه عابرین پیاده هستند.
وی با اشاره به اینکه عابرین پیاده نیز باید مقررات راهنمایی مربوط به خود را رعایت کنند افزود:اگر مسئولان نسبت به احداث روگذر و زیر گذر در بسیاری از نقاط حادثه خیز اقدام کنند می توانند هم نسبت به کاهش آمار حوادث کمک کرده و هم از نظر اقتصادی به جامعه کمک کنند.
سوادکوهی با بیان اینکه فعال کردن و تجهیز جایگاه های معاینه فنی خودروها در سال جاری از دیگر برنامه ها است خاطر نشان کرد:این کار با کمک سازمان همیاری شهرداری ها انجام میشود.
وی در پایان سخنانش با اشاره به سن مجروحین و فوت شدگان در تصادفات درون شهری اظهار داشت:افراد بین سن 25 تا 35 سال 17 درصد ، 18 تا 25 سال 16 درصد ،65 سال به بالا 15 درصد ، 45 تا 55 سال 13 و نیم درصد ، 35 تا 45 سال 13 درصد ، 55 تا 65 سال 10 و نیم درصد و 12 تا 18 سال 7 و نیم درصد را تشکیل می دهند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.